Hét inspiratieplatform voor gezinnen met kids·
Hét inspiratieplatform voor gezinnen met kids·
Hét inspiratieplatform voor gezinnen met kids·
Hét inspiratieplatform voor gezinnen met kids·
Hét inspiratieplatform voor gezinnen met kids·
Hét inspiratieplatform voor gezinnen met kids·
Hét inspiratieplatform voor gezinnen met kids·
Hét inspiratieplatform voor gezinnen met kids·
Rebranding voor Nederlands grootste inspiratieplatform gericht op uitjes met kinderen
Dit heb ik gedaan voor Uitmetkinderen.nl:
- Rebranding
- Ontwikkeling logo en badge
- Webdesign
Als je na het bezoek aan Uit met kinderen nog steeds niks gaat doen, dan ben je gewoon saai. Punt.
Een knetterlekker design met gebruiksvriendelijke website
Voor Uit met Kinderen heb ik de rebranding van A tot Z mogen verzorgen. “Het moet een website worden waar je zelf als vader/opa/oma enz. ook naartoe kan voor vinden van uitjes die leuk zijn om te doen. Het idee is dat ik iets ga opzetten waarbij iedereen blij wordt.” Met deze woorden ging ik aan de slag met een nieuw logo en heb ik in eerste instantie drie stijlvoorstellen gedaan. Daarbij heb ik gefocust op potentiële kleurcombinaties, lettertypes en vormen.
Stijlvoorstel 1 - Tikje serieus met speelse letterweergave
Stijl 1 kenmerkt zich als een iets serieuzere optie door de gebruikte kleuren, maar heeft ook speelsheid in zich door het verschil in de uitlijning van de letters t.o.v. elkaar.
Het logo kan mijns inziens ook als badge gebruikt worden, maar dat is nog even kijken qua toepasbaarheid. Het moet wel goed leesbaar zijn uiteraard, ook op kleine oppervlakten.
De kleuren zijn fris en modern en spreken een brede doelgroep aan. Deze kleuren zijn op basis van de huidige gebruikte kleuren gekozen en moderner gemaakt.
Stijlvoorstel 2 - Jeugdiger, bold en speels
Stijl 2 kenmerkt zich als iets speelser t.o.v. stijl 1. De woorden staan boven elkaar en worden op een speelse manier uitgelijnd. De kleuren zijn ook wat jeugdiger en het font ook.
Ik heb ook een voorstel toegevoegd voor de badge, die met dit concept toegepast kan worden.
De kleuren zijn fris en modern en spreken een brede doelgroep aan. Deze kleuren zijn op basis van de huidige gebruikte kleuren gekozen en moderner gemaakt.
Stijlvoorstel 3 - Speelse blokken, neutralere kleuren
Stijl 3 kenmerkt zich als de meest speelse variant, door de opbouw in combinatie met de ‘blokken’ die op elkaar stapelen. Ook deze variant is mijns inziens geschikt als logo en badge.
De kleuren zijn iets milder dan in voorstel 1 en 2 en kenmerken zich als rustig en vriendelijk, maar ook wat klassieker.
Doorborduren op stijlvoorstel 2
“Ik vind ze alle 3 gaaf. Dus complimenten.” Dit maakt het natuurlijk niet makkelijker. Na een call met René waarin we de richting hoe nu verder hebben bepaald, ben ik verder gegaan op basis van stijlvoorstel 2. Deze had meeste potentie, kwamen we beide tot de conclusie.
Ik heb dit logo uiteindelijk in een viertal kleurencombinaties gepresenteerd. Daarnaast heb ik een detail toegevoegd die uiteindelijk het verschil heeft gemaakt: de punt op de i’s werden lachende monden. Hierdoor werden de standaard i’s omgetoverd in blije kids en ouders.
Van ‘mooi’ gingen we naar ‘slim, doordacht en prachtig’. Dat zijn mijn eigen woorden, maar René zal het beamen als je het hem vraagt. Hoop ik..
We have a winner! 🥁
Kleurencombinatie 1 spreekt het meest en is gekozen als kleurenset voor de huisstijl van Uit met Kinderen. Ik ben zelf erg blij met deze keuze. Dit was namelijk ook mijn persoonlijke favoriet en ik had direct zin in de volgende fase van het project: het ontwerpen van de website.
”Jurriën is echt een hele goede en betrouwbare ontwerper. Denkt goed met je mee en houdt zich altijd aan de afspraken. Hij heeft voor ons zowel de huisstijl als webdesign van Uitmetkinderen en Kinderfeestje ontworpen. Beiden waren we al zeer snel heel erg blij en de nodige feedback die we hadden werd vlot en professioneel opgepakt. Onderlinge communicatie verliep ook erg prettig. Voor toekomstige projecten zal ik zeker opnieuw een beroep op hem doen.
René Dekker over de samenwerking met BrandhoudtUit Met Kinderen
Door de intensievere brandingsfase, konden we in de webdesign fase snel spijkers met koppen slaan.
Gebruiksvriendelijkheid op nummer 1, looks op 2
Er was natuurlijk al een website en deze was verouderd. Zwaar verouderd. Waarschijnlijk gemaakt in de tijd dat je nog moest inbellen voor internet. Ja, die heb ik dus niet eens meegemaakt.
Enfin, dit moest in een nieuwe interface gegoten worden. Gebruiksvriendelijkheid op nummer 1: niet alleen ouders moeten hier inspiratie opdoen voor een leuk dagje uit, maar ook opa en oma.
We hebben de zoekfunctie centraal geplaatst in de klantreis van de bezoeker. Zo willen we hen zo snel mogelijk naar het uitje brengen waar ze naar op zoek zijn. Er kan momenteel in de zoekfunctie gefilterd worden op twee aspecten: het type uitje, bijvoorbeeld een dagje uit of op vakantie, en de locatie waar dat dan zou moeten gebeuren. Zo landt je op een overzichtspagina met allerlei items/locaties/uitjes die voldoen aan wat je hebt gezocht. Succes gegarandeerd!
Op de homepage hebben we per type uitje een item toegevoegd waar de gebruiker direct naartoe wordt verwezen. Wil je een middag midgetgolfen? Je klikt midgetgolfen aan en je vindt alle opties op een rij.
Ook na het project betrokken
Ook na het rebranding en webdesign traject ben ik betrokken bij de activiteiten van René. Zo heb ik een flyer ontworpen en social media templates gecreëerd. Ook heb ik, naast het logo, ook een tweetal badges ontworpen welke uitjes kunnen voeren. Bijvoorbeeld als ze 100% gezinsvriendelijk zijn of met beoordeling sterren.